2016. augusztus 6., szombat

Mikulov 2., SzG3

Mikulov volt az első komolyabb megálló az idei (2016) cseh túránknál. Már jártunk itt, de akkor még éppen felújították a vár belső részét, így azt nem tudtuk megnézni.
Korábban azt írtam, hogy Mikulov egy szép, de álmos kisváros. Ez mostanra alaposan megváltozott. A történelmi belvárost is nagyon szépen felújították és hatalmas tömegek özönlenek a vár felé. Mindenhol éttermek, cukrászdák, mindegyik tömve. Ennek persze az egyik oka a már említett árszint, egy cseh nem fog szendvicset enni takarékossági okból, az éttermi árak szinte azonosak, bárhol is eszik az ember (és megfizethetően azonosak). A vár most már teljes pompájában áll, a kiállítások is látogathatóak. Ez már azért is hatalmas teljesítmény, mivel a vár több alkalommal porig égett, legutóbb a II. VH végén. A volt tulajdonosok között itt is megjelennek a szokásos nevek, előbb a Liechtensteins-ek, majd a Dietrichstein-ek uralkodtak itt (Csehország osztrák tartomány volt sokáig, a mostani cseh-osztrák határ is csak néhány km-re van ide). De a csehek nem hagyták veszni a nemzeti kincseiket (vö. magyar műemlék védelem (?)), csodálatosan újjá építették a várat. A vár maga egy sziklatömbön áll, jól látható már messziről. A város főteréről lehet megközelíteni és már a vár alatt kétfelé ágazik az út. Ha balra megyünk, akkor a szépen felújított vár-kerten keresztül jutunk fel a várba, ha jobbra, akkor egy rövidebb úton érünk fel. Javasolom, hogy balra kezdjük a sétát, sokkal látványosabb, majd a másik úton térhetünk vissza a városba. Így legalább a várat is körbejártuk. A várfalakról kitűnő kilátás nyílik a városra, a kertekre és a tájra. A váron belül több kisebb udvar is van, ezek is szabadon látogathatóak. A várban több féle vezetés is van, mi egy általános túrát néztünk meg. Igazából a kiállítás csak közepesen érdekes, valójában a vár belseje az érdekes, többek között azok a helyiségek, ahol Napóleon is tartózkodott, mikor Ő "túrázott" erre felé (Austerlitz (Slavkov) sincs messze ide, ott volt a három császár csatája, ahol alaposan elverte az osztrák orosz koalíciót). Összefoglalva: most már a város és a vár is nagyon szép, érdemes legalább kívülről megnézni, de ha valaki úgy dönt, hogy valamelyik túrára befizet, szerintem azt sem bánja meg.

Vissza a főoldalra (katalógus)

Az összes, Mikulov-ban készített fotó ITT  található!

- a város:

Figyelem: ha valaki szereti Csehországot, szeret ott nyaralni, kirándulni, csak van valami kellemes élménye a csehekkel kapcsolatban, csatlakozzon a Szeretem Csehországot Facebook oldalamhoz!

- a vár:

Vissza a főoldalra (katalógus)