2018. augusztus 29., szerda

Broumov, Klášter Broumov, SzG3


Az Adršpach-i sziklák után hazafelé ide is beugrottunk. Némi fenntartásom van a látogatás után a következők miatt. Maga a kolostor kívülről nagyon szépen helyre van állítva, azonban belül, legalább is azon a részen ahol mi voltunk, van még mit tenni. Óránként van vezetés, minden páros órában 'Élet a kolostorban' címmel, minden páratlan órában 'A barokk részek' címmel. Mi mivel úgy estünk be, hogy a páratlan órásat tudtuk a legkorábban megnézni, így ebben vettünk részt. Az egyik probléma az az volt, hogy - miután nem volt olyan sok látnivaló - az idegenvezetőnk hosszas ecseteléssel ütötte el az időt, természetesen csehül, amiből egy kukkot sem értettünk, hogy kijöjjön a szokásos egy óra (itt viszont volt angol nyelvű írott anyag, csak valahogy az egész nem volt érdekes). Összesen 5 helyiséget néztünk meg, abból kettő volt igazán érdekes, a könyvtár és a kolostor temploma. A könyvtár tényleg szép volt és hatalmas, de ha már több kolostorkönyvtárat látott már az ember, akkor azok nagyon hasonlítanak egymásra. Ez után a templomba mentünk, ami arról nevezetes, hogy ez Csehország (vagy ha jól hallottam, Kelet Európa) legdíszesebb temploma. Én inkább csicsásnak mondanám, de ez ízlés dolga. Már láttam ilyet, akkor azt ultra barokknak neveztem el. Nekem az ilyen már erősen túlzás. Azon is gondolkodtunk, hogy esetleg kiosonunk a templomból, de sajnos zárva volt az ajtaja, így meg kellett várni a bőbeszédű vezetés végét.
Ezek után mindenki döntse el, hogy megnézi-e a kolostort vagy sem ha erre jár (az Adrspach-i és a Teplicei sziklák miatt kiemelten javasolt), a külseje teljesen rendben van, a belső részei engem nem nyűgöztek le. Szerintem nem feltétlenül kiemelt látnivaló.

Vissza a főoldalra (katalógus)

Figyelem: ha valaki szereti Csehországot, szeret ott nyaralni, kirándulni, csak van valami kellemes élménye a csehekkel kapcsolatban, csatlakozzon a Szeretem Csehországot Facebook oldalamhoz!

Beszámoló Fotóalbuma ITT található!




















Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése